maandag 5 mei 2014

vlinderjas deel 1

Ziehier, mijn Pruts haar nieuwe lentejas: 
patroon: Burda 12/2012 #156
stof: vlinders: jeans van het stoffenspektakel
roze gabardine van de Strek in Ledeberg

Mijn ventje vindt dat onze Pruts er altijd bijloopt als een "clown" of een "kleurboek".
(hei, het kind houdt nu eenmaal van felle kleurtjes en prints! 
En daarbij, wie beweert dat fluo gele auto's niet passen op rood-blauw-witte bolletjes. En die rode botjes, dat zit zoooo gemakkelijk! En Pruts zou Pruts niet zijn als in die rode botjes geen twee verschillende kousen verstopt zitten ;-p )
jaja, arm kind, deze worden later zeker nog tegen je gebruikt...

Dus besloot ik om mijn lieve Prutske eens een echte dametjesmantel te naaien. 
Eentje dat lang genoeg is om haar felle rokjes/kleedjes met prints te bedekken. 
Eentje waarin ze haar heel elegant kan voelen. 
Eentje dat toch fel genoeg is om bij haar te passen. 
Met een print natuurlijk!

En wat zegt meer "lente" dan vlinders. De roze voering was pure omkoperij, want eigenlijk wou ze liever de witte vlinderstof die ik voor Prinses heb gekocht (waarover later meer). Maar wit en Pruts? Hmmm, I don't think so… Ik noem haar niet voor niks "Pruts".

Met deze jas in mijn achterhoofd werd het er eentje uit de Burda. 
Met echte zakken voor al haar schatten. Met zakklepjes. 
Met mijn eigen labelknoopjes. Roze natuurlijk. 

En als er een fotoshoot wordt gehouden, 
is er altijd eentje als de kippen bij om alles te doen wat grote zus doet: 
MaMaatje


Niet te luid lachen, kleine Deugniet, van jou heb ik er zo ook een paar :)

3 opmerkingen:

  1. Wow deze is super mooi! Dikke chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Dat stofje zou ik ook wel willen :-)
    Waar lieten jullie trouwens die geweldige knopen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt! De knopen hebben wij besteld bij girlsfever.com

    BeantwoordenVerwijderen