dinsdag 29 april 2014

sterretjes

Mijn kleine Deugniet wordt, als enige jongen, niet vergeten door mama's naaimachine. 
regelmatig rolt hier iets voor hem vanonder mijn machien. 

Een van de naaisels die al lang op mijn verlanglijstje stond, maar waar ik zelf nooit aan durfde te beginnen, was een kaptrui. In eerste instantie voor mijn venteke, maar zeker ook door mijn dochters te smaken. Friekel nodigde me eind vorig jaar uit om mee te gaan op workshop bij deze dame. Om te leren een kaptrui te maken. 
Dat liet ik me geen twee keer vragen. 

Bij een zoveelste bezoekje aan een stoffenwinkel, trok dit sterrenstofje onmiddellijk mijn aandacht. Perfect voor een kaptrui! En toevallig was het een joggingstof. Ideaal dus! Ze hadden zelfs een bijpassend oranje. In mijn hoofd was hij al helemaal gemaakt. Nu nog in het echt…
stof: Mertens Melle
patroon: Liel
Een klein beetje zenuwachtig trokken we richting Antwerpen. 
Maar die zenuwen bleken nergens voor nodig. De workshop ging vlotjes 

(al was dat vooral onze eigen verdienste… Het is niet evident om je aandacht te verdelen tussen workshoppers en echte shoppers in de winkel. Jammer genoeg moesten we zo veel zelf uitpluizen. Ach ja, we hebben er een mooi patroontje aan overgehouden (in één maat) met een aantal tips. De werkbeschrijving moesten we zelf maar onthouden…) 

en resulteerde in deze coole trui (om het met Prinses haar woorden te zeggen): 

Jaja, Deugniet is er heel blij mee: de kap moest op en ging niet meer af,

de handjes verdwenen onmiddellijk in de zakjes, samen met een boel speelgoedjes. 

Hij heeft de trui al ontelbaar keer gedragen! Zie hem blinken… 

MaMaatje

Friekel haar versie heeft u nog te goed!

1 opmerking:

  1. Hij past er perfect in! Goed gedaan! Ooit volgt er hier ook zo eentje vermoed ik maar dan moet m'n ventje eerst nog wat groeien :-)

    BeantwoordenVerwijderen