dinsdag 10 september 2013

Mijn allereerste Charlie

Deze zomer heb ik een aantal nieuwe patronen gekocht. 
Toen ik op zoek ging naar leuke patroontjes voor jongens, 
kwam ik automatisch op haar site terecht (alle jongensmama's daarheen!)
Alleen de moed ontbrak nog een beetje 
om er ook effectief aan te beginnen...

Tot ik vorige week deze wedstrijd zag.
De stofjes had ik al liggen, 
want bij mijn laatste uitje naar een stoffenwinkel, 
was het plan voor een wintercharlie voor mijn Deugnietje
al in mijn hoofd gerijpt.
En nu leek het me de ideale gelegenheid 
om het rijpe plan te plukken
(vergeef me deze flauwe woordspeling, 
ik kon het niet laten...)

patroon: charlie van zonen 09stof: boordstof en effen tricot van de stoffenkamer

Al naaiend voegde ik er een kleine twist aan toe:
old school ellebooglappen. 
Lekker retro!

Gelukkig had ik deze zomer mijn kleine ventje
al goed voorzien van T-shirtjes en marcellekes, 
zodat ik toch al enige ervaring had met tricot
en met boordstof. 

En dankzij de duidelijke foto-handleiding
en mijn machientje met boventransport en overlocksteken, 
ging het redelijk vlotjes. 
(toch naar mijn gewoonte!) 

Ik heb zowaar maar 1x iets moeten lostornen, 
een nieuw persoonlijk record! 
Dat smaakt naar meer, 
hier zullen er zeker nog Charlies (en Charlenes) van onder mijn machine rollen!

Of het ook in de prijzen zal vallen? 
Hoogst waarschijnlijk niet,
maar een dame mag toch wat hoop koesteren, niet? 

In ieder geval, 
zelf ben ik er heel blij mee, 
ik hoop mijn venteke ook...
Ik vrees alleen dat het nog een kilometer te groot zal zijn...
Morgen passen (en fotograferen) we het eens op model.

MaMaatje




1 opmerking:

  1. toffe combinatie, heb deze morgen het patroon ook besteld en de 2 nieuwe patroontjes Theo en Ole, zullen ook cool zijn voor je venteke!!

    BeantwoordenVerwijderen