zaterdag 22 juni 2013

Paddestoelenkleedje

stof, rits en paspel: stoffenkamer
patroon: burda 9551

Toen ik dit stofje in deze winkel vond, was ik op slag verliefd!
Ik kreeg onmiddellijk een visioen van Prustke met een paddestoelenkleedje. 
Telkens ik van een stoffenjacht thuiskom, word mijn buit uitgebreid beoordeeld en verdeeld door de dochters (alsof ze er iets op te zeggen hebben ;p) 
Ik sloeg de nagel op de kop, 
want Pruts nam dit stofje in beslag en wou het niet meer lossen 
tot ik beloofde om het zo snel mogelijk om te toveren in een kleedje. 

Het werd even zoeken, maar dit burdapatroontje leek me het meest geschikt. 
Gevoerd lijfje, blinde rits, plooitjes in het rokdeel 
(die deze keer wel symmetrisch uitkwamen, dankuwel)

De uitleg is bij burda nogal beknopt, maar wel duidelijk. 
Alleen vond ik het niet logisch dat de bandjes er achteraf moesten opgestikt worden,
vooral omdat er nergens beschreven staat dat je de onderkant mooi moet afwerken. 
Gevolg, veel gepruts, maar een goed excuus om mijn siersteken eens te testen.
Als ik dit modelletje nog eens maak, steek ik voor-en achterkant tussen lijfje en beleg.

Het kleedje is op slag gepromoveerd tot favoriete kledingstuk voor de zomer. 
Missie geslaagd :)
MaMaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten