donderdag 27 juni 2013

Nijlpaardjes en metekindjes

Sinds 1 jaar ben ik de trotse meter van Bolleke, mijn zus haar tweede zoontje.
Wat een knap ventje is dat!
Zoals het een goede meter betaamd, geef je een speciaal verjaardagscadeautje.
(zeker als het zijn eerste verjaardag is!)
En aangezien ik aan het naaien geslagen ben (nee, serieus?)
wordt het een zelfgemaakt ensembleke. 
Elk schattig ventje moet een schattig salopetje hebben, vond ik zo.
 Eentje is geentje, 
dus maakte ik er nog een bijpassend T-shirtje bij, 
mèt mijn allereerste applicatie. 

 Ik tekende een nijlpaardje over op de dubbelzijdig klevende vlieseline, 
knipte dit uit, strijkte (of is het streek?) dit op het stofje en knipte de stof uit. 
Is dit de juiste werkwijze?


Hier en daar een beetje gesukkeld (die oogjes, man!), 

maar al bij al ging dat nog vlotjes en het resultaat was, laat ons zeggen, behoorlijk.
Maar het was nog niet af, naar mijn goesting. 
Dus kwam er nog een omkeerbaar hoedje bij, met dank aan deze blogster.

Ziedaar, het nijlpaardenensemble, tadaaaa:
patroon: ottobre 3/2013
stof: stoffen van leuven (sorry, designer vergeten)
MaMaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten